Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

skalmanklocka?

Kategori: Mimmie

Ibland kan jag älska hästarna på det här stället, alla är så jävla speciella! här är alla en egen idivid med egna "problem" och tankesätt. Haha! Plus att alla har en egen inbyggd skalmanklocka när de gäller utevistelse. Tex Appel vet exakt när kl är 4 och han ska få komma in, 2 minuter för sent och han blir galen! Idag kom jag 20min för tidigt och han titta undrande på mig - vad fan ville jag han? Lille carl vet att när Appel går in är de hans tur men även han såg undrande ut när jag kom mot hans grind och ropa på han. Haha alla hästar gick som dom funderade på livets mening när jag kom så tidigt. Ingen spratt till eller var hysterisk alla gick super snällt brevid mig och funderade på vad jag gjorde. Tindra har också en skalmanklocka men hennes visar när de är dax att låta nån hämta in henne. Hon måste vara ute minst 4timmar innan man ens kan komma på tanken att hämta henne. Hon älskar att vara ute i hagen, när hon går på grus så blir hon skit sur och när hon går på gräs leker livet. Hon riktigt laddar innan man släpper henne så hon kan få dra iväg i en rad bockar innan hon börjar beta.




resten av denna dag har vart väldigt lugn, ska rida nike imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: