Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Tävling 27/10

Kategori: Mimmie

Lite sen upptadering men, bättre sent en aldrig!

Eftersom Bert aldrig hopptävlat innan och vi har hoppat in honom själva nu efter sommaren så fick det bli väldigt låga klasser. Vi hoppade 40cm och 60cm.

På framridningen var både Bert och jag spända, men det släppte lite senare. Märktes att jag inte vart ute på tävling på länge..

Inne på banan kom jag iaf till ridning och han gick hur bra som helst. Det var hinder där inne han aldrig sett innan så som grind och lådor under hindren men han hoppade allt och tyckte det var kul! Han lyssnade jätte bra på hjälperna och hoppade allt precis som han skulle! Vi gick ut från banan med 0fel och fick rosett.

Hade starten till 60 bara några minuter efter så jag hoppade bara fram ett par gånger på lite högre och sen skrittade jag runt tills det var min tur. Och inne på banan sen gick det precis lika bra som innan 0fel och allt bara flöt på. Han backde av lite på sista hindret men drev på och då gjorde han ett litet kråksprång men vi kom över det och in i mål!

Jag är så himla nöjd över Bert, han skötte sig exemplariskt. Han gjorde detta som han aldrig gjort annat, världens bästa lilla kille! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: