Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

tävling 3/11

Kategori:

I lördags var det dax för hopptävling igen, som vanligt är jag lite seg med upptaderingen menmen...
 
Vi var iaf på sorunda ridklubb och hoppade en 70cm klass. Han var super fin på framridningen och inne på banan. Lite komunikations missar som gör att vi fick travhoppa två hinder men han gjorde allt super bra! Vi nollade även denna gången och eftersom det var en clear round så fick vi med oss en rosett hem.
 
 
han fattade fel galopp in mot första, jag försökte ta tillbaka och byta men han ville helt enkelt inte så han fick komma in i fel.. 2,3,4 och 5 gick jätte bra sen på 6:an stod en av hinderpersonalen lite konstigt tyckte bert så han backa av lite och fick ett lite konstigt språng på det. 7,8,9 gick också bra. men här börjar vi båda bli lite trötta. Han landade i fel efter 9:an och det tog mig ett tag att få tillbaka honom och sen tog det för lång tid att fatta ny så vi travhoppade 10:an. Efter 10:an blev det en stor kommunikations miss, jag var på väg mot elvan och han ville bara rakt fram så fick ta tillbaka ordentligt och sen var det som han liksom ba åhnej, jag orkar inte mer så satte honom i trav och lät han sköta det själv. vilket han gjorde galant. Jag är jätte nöjd med honom, han skötte sig super bra. lite ryttarmissar och så, men han är så himla duktig för att vara så ung och outbildad som han är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: