Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

första tävlingsstarten

Kategori:

Första starten för mig och Bert 2014
 
 
 
När jag red så tyckte jag att de gick väl helt okej, men när jag ser filmen blir jag så himla frustrerad och arg. Inte på Bert utan på mig själv. Jag rider så himla dåligt! Jag ger honom inget stöd, jag hjälper inte honom mellan hindren och jag har inget tryck. Men mellan de 3 sista så får jag som en spark i baken och då hoppar han bra! 
Bert är fortfarande så grön på tävlingsbanan att piloten måste lära sig rida på tävling. 
 
Efter första hindret landar han i fel galopp och jag försöker göra ett byte fast jag vet att han har svårt att byta från vänster till höger ist för att snabbt bara göra ett avbrott.... vilket gör att han kommer i trav/korsgalopp på hinder två. Sen så svänger jag för tidigt på hinder 4 och de resulterar ett stop. resulterar i 4fel 
 
Klass 2
 
 
 
I klass två rider jag iallafall bättre. Skulle fortf vilja ha mer tryck. Sätter honon lite i botten på hinder 3 skulle ha drivit på direkt efter hinder nr2. De blev en "samlingsvolt" efter hinder 3. Efter samlingsvolten är jag nöjd med ridning och språng. Varför kan jag inte bara rida bra i förklassen!! Klass 2 resulterar i 8 fel men en bättre känsla. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: