Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

11/11

Kategori: Mimmie

Efter hopptävlingen fick bert vila 4 dagar sen har jag joggat en dag och my joggade en dag. Och idag skuttade vi lite. Jag måste bli bättre på att hoppa små låga hinder i veckorna, nu hoppar jag nästan bara på tävling! Idag hade vi ett kryss på medellinjen så man kunde ligga i en åttvolt och byta galopp över. Han är nämligen lite dålig på det eller på att rätta sig.

Idag skötte han galoppen bra och fick fina språng. Ligger lite i ett vägskäl just nu då ena hållet går mot att höja tempot och få fina språng med då brallar han som tusan efter eller ligga i ett lägre tempo med mindre språng och mindre brallningar och då kunna få kontroll mycket tidigare. Haha låter som han är helt vild, men han är inte det, bara hoppglad :)

Kommentarer

  • Emma säger:

    sv: ja, det var längesen jag läste dn, jag gillar den :)

    2012-11-12 | 12:24:20
    Bloggadress: http://emmandens.blogg.see

Kommentera inlägget här: