Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Kiropraktor

Kategori:

I sommras hade vi problem med att Batman tappade takt på vänster bak i höger varv. Vi tog han till klinik två ggr utan att hitta orsaken. På kliniken var röntgen perfektion och han var ren på alla böjprov. Veterinären på kliniken sa att det ändå som fanns kvar som jag kunde testa var MR på ultuna, detta skulle komma att kosta ca 8000 efter försäkringsbolaget gått in.


Jag valde att släppa han på dygns bete och sedan se igen, lite var kvar efter 5v så jag rådfrågade vår hemma veterinär vad hon rekommenderar när hon ändå var ute och vaccinerade. Hon tyckte efter min förklaring att det första jag skulle göra var att kontakta en kiropraktor.

Kiropraktorn Karolina Bergström kom ut och kände igenom han i slutet på sommaren, hon hittade en låsning i si-leden. Simsalabim så hade problemet försvunnit! Nu rörde han sig som han skulle och tog ut steget.

I onsdags var hon på återbesök, han kändes mycket bättre och han får beröm för att vara en mjuk och rörlig häst.

Nu kommer nästa gång i februari :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: