Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr för Anna

Kategori: My

Igår var det dressyr träning för Anna och jag fick inviga min nya transport :)

Transporten känndes riktigt bra bakom bilen och enkel att baka, det sämsta med den är att den är vit, eller snare var vit från början nu har den redan fått sina fläckar.

Träningen gick okej, i traven och skolorna var han super fin och där gick det verkligen super bra, men då jag har haft sådana problem med att hitta ett bett och en nosgrimma som passar och är optimalt rider jag nu med mitt tredelade med fasta ringar och med det bettet blir han alldeles för stark i galoppen för att jag ska kunna hålla ihop och rida han mer samlad. Detta ställer till lite problem, men jag fortsätter min jakt på det optimala bettet och passande nosgrimma så hoppas jag på att det ska blir bättre sen.

Får se om det hinner lösa sig till helgen annars får jag rida på detta bett på tävlingen, traven går som sagt bra, det är galoppen som kommer bli svår.



Vi körde på den gröna outfiten igår(bilden är från annat tillfälle):

schabrak - Lyckås ridsport
Lindor - Lillhästen i stav
Ridbyxor - Mountin horse

Kommentarer


Kommentera inlägget här: