Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

vinnst i LC:1

Kategori: Mimmie

I stallet hade jag inte fixat något, hästen va skitig, manen tovig, svansen äcklig ALLT VA FEL! stövlarna va leriga eftersom jag aldrig putsar dem förutom vid dressyrtävlingar & vissa fall torkar jag av dem till hopptävlingar. så usch de va skitigt! Men fick fixa allt de där och sen vart de dax att börja rida fram, jag trodde allt skulle gå åt helvete!

MEN HAN VAR SÅ FIN! han var stadig, framåt och hur härlig som helst. Fick till bara bra fattningar och han va rikgit framåt, har aldrig haft en så fin känsla. Jag tänkte för mig själv att de inte kommer hålla länge till inne på banan kommer han dö, han kommer tappa formen.. Men tänka sig de gjorde han inte! Han höll sig så himla fin hela programet och allt vart bra. Han va lite spänd i skritten, ville fram. I ena galoppen vart han tung.

Hade sjuor i hela programet förutom en 6:a på skritten & en åtta på sista uppvändningen. Och som komentar fick vi trevligt och välvårdat. haha jag på min tinker fick välvårdat, han som ser ut som ett träsktroll när man hämtar han i hagen. Han fick sjuor på gångarterna och jag fick sjuor på min sits.

När jag skritta ut hade jag en liten glädjetår i ögat så lycklig var jag. Jag gissade på att ligga runt 62-63% efter som de ändå var Chess jag satt på men hamnade på 69%!! våran förra dressyrtävling var på 58% så de är en ökning med 11% och jag är så himla nöjd!

jag känner mig jätte mobbad som är så himla nöjd över en lc på klubbnivå men jag är det! Känslan att vi har kommit så pass långt går inte att beskriva, han är inte samma häst som i början. Jag kanske inte är så världelös jag tror. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: