Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

läsarfråga

Kategori: Mimmie

ang inlägget "rycker upp mig"

det kan inte vara sadeln som påverkat ryggen?
http://jannikejd.blogg.se/

svar: De är hans vanliga sadel som jag rider med 3 gånger i veckan och han brukar aldrig bry sig om den annars. Två ridlärare har kollat hur den ligger samt jag själv med den kunskap jag har. Jag tycker den ligger bra, den klämmer inte och ligger i rätt läge på ryggen och den är varken i fram eller bakvikt. Jag tror att han började få ont i benet redan då men han visade inge hälta eller va varm i benet då, de kan va varit en början på de han har nu.. Jag tror vi måste börja ta de lugnt med honom.. han är en grov häst så de blir extra mycket tyngd på hans ben..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: