Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

LA:3 på söndag

Kategori: My

Figaro har fått taagit de lite lungt i starten på denna vecka då han var fin i söndags samt lyckades få en spark i måndags som gjort honom lite svullen, men veterinären sa att det såg fint ut och han är verkligen inte halt så det är bara att rida på som vanligt men vara noga med att tvätta det.

Så på söndag åker vi till sorunda och rider en LA:3, vårt favorit program, ända nackdelen är att det går på utebana och jag har verkligen svårt för att rida på det, vet inte om det är så att jag spänner mig eller att han spänner sig, men under sommaren är det i princip endast tävlingar på utebanor så övning ger färdighet. Nästa söndag rider vi också LA:3 fast hemma, då är det KM.

Det är 5 startande i klassen och jag rider näst sist vilket är  riktigt skönt. Så nu får ni hålla tummarna för mig på söndag och Mimmie på lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: