Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr för Anna

Kategori: My

Igår tränade jag för Anna Nilsson, vi jobbade mkt med att jag skulle våga sitta och hålla kvar och samla mer. Att våga driva på bakbenen fast jag håller kvar fram för att få han lite mer engagerad.

Detta är något jag märker av mycket när jag rider utan en tränare som skriker att man bli lite för bekväm, det känns helt okej och då nöjer man sig där.

men nu fick vi jobba för att han verkligen skulle kliva tag och böja på bakbenen. Han vart riktigft fin sen, känndes nästan som om han blivit 30cm kortare, 30cm högre fram och 30cm lägre bak :)

Ska försöka förtsätta rida för Anna varje vecka, nu jädrar ska vi arbeta på framåt och utvecklas.

Anna tyckte Figaro hade bra trav takt och god galopp kvalite när han kom till arbete :D

På söndag är det dags för B:3 och A:3, ska bli super kul.

Red inte i mina nya stövlar idag då han hade ett sår bak så longerade lite ist eftersom han också gick hårt igår, men imorgon ska de invigas :) I tisdags red vi lite program delar från A:4 och det över förväntan måste jag säga :)

Denna vecka får han en guldstjärna i boken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: