Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

dåligt med inlägg IGEN

Kategori: Mimmie

Jag sitter mycket vid datorn men de känns som om jag inte hinner med bloggen...

Under veckan har jag inte ridigt varken figge eller chess har ist ridigt två andra hästar.

Först har jag hjälp en kompis med hennes ponny. Jag vet att jag är alldeles för stor för att rida ponny ofta! men nu har jag ridit ca 30min och har vart noga med att alltid ha han i form för att hjälpa han och jag sitter inte ned i traven skrittar fram och av gåendes allt för att hjälpa han. Han behövdes rida igenom så jag satt upp. Jag är rätt nöjd i traven, han blir lite låg så man måste jobba upp honom hela tiden, sen är han rätt springig så mitt fokus har varit att få han lugn och hitta takten i traven. Galoppen har varit förvånandsvärt bra! Han brukar ha en tralopp (galopp+trav) eller ha fyrtakitg galopp men nu bägge gångerna har han haft en rund och fin galopp.

Sen har jag även ridit en av ridskolans hästar som ska sättas igång. en stor herre på 176cm. Tresure är också jätte trevlig. väldigt mjuk och fin i handen vilket jag älskar! Han red jag i ca 30min på utebanan och första minuterna va han jätte spänd och ville inte vara ensam men sen blev de bättre och vi jobbade mycket med att öka & minska tempot så mycket han orkade. Sen galopperade jag på sotra volter.

Kul att prova nya hästar! Tycker de är jätte intressant, skulle vilja rida mer olika hästar.



tresure, stor kille!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: