Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

ur mitt hästminne

Kategori: Mimmie

För nått år sedan var jag nere i skåne och jobbade hos Axells Palomino. När jag då åkte där ifrån fick jag med mig en treåring vid namn Twilight. Han hade gjort treårstestet med hoppdiplom och va en mycket trevlig häst att hantera. Han va så himla snäll man kunde göra allt med han. Jag hade honom en hel sommar då min andra häst var på sommarbete. Han löshoppade men enormkapacitet, även under ryttare. om jag hade haft tid och råd hade jag köpt han själv! Jag kunde rida ut kortare stäcker själv på honom också, han brydde sig inte om sina kompisar utan han lyssnade på mig. Men sen va han lite som alla andra treåringar lite seg och fundersam på volten. När min andra häst kom tillbaka vart dom bff!

Twilight
u. Orbita e. Lumpi




( första hoppträningen)


twilight och koppen, mina små hjärtan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: