Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

upptagen männsika

Kategori: Mimmie

Idag trodde jag jag skulle få sovmorgon, lugn dag och kunna rida mina hästar i stilla sinnesfrid meeeen nej..

slarvig i min förvirrade hjärna glömde jag bort att jag skulle $ till klinken med Zeb, som tur va kunde morfar köra mig till stallet så jag kom dit tidigt. Då selade jag på första hästen för dagen nämligen Figaro. Jag hade tänkt rida dressyr på vanligt tränsbett men eftersom jag inte hade tid att rida hur länge som helst fick de bli de vanliga. Han va väldigt loj och seg idag så jag gav upp mina visioner om att rida fint och lät han galoppera på i friskt tempo. De stod hinder kvar från gårdagen så jag rullade över några 50cm räcken också. Då blev han en glad häst! sen fick han upp farten och då red jag lite öppnor och slutor, så lite seriöst arbete fick vi in!

Sen blev de lyxlunch från Pizza House, en kebabtallrik! Mums! Dock åt jag lite förlänge så jag fick lite bråttom att sela på nästa häst. Jag hade redan tagit in och borstat honom innan lunchen så de va avklarat. Jag red i dressyrsadeln igen och de gick riktigt bra! Han va fin i handen och framme för skänkeln. Behövde knappt ens driva en gång innan han va igång. Han är så himla bekväm att rida efter man ridit Figaro han kräver inte samma ridstyrka som figge, älskade lilla häst! Övade våra på svårigheter som är galoppfattningar, halter och ökningarna. I galoppfattningarna va han super idag! Så fina som han gjorde idag har han aldrig gjort! Halterna kunde ha vart bättre, eller iaf in i halterna sen är han duktig och ställer sig rätt och står still men in i halten vill han dra upp huvudet och bara fortsätta springa... Ökningarna kunde vart mer power i min han kan numera gå kvar i formen i ökningarna och de är ju framsteg. Skulle vilja rida han oftare.. 3 gånger i veckan är inte mycket nog!

Jag skritta av ganska kort tid och släppte ut han i hagen direkt så han får "skritta av sig själv". Sen åkte jag med $ till stav för att kolla benen på Zeb. Han vart friskförklarad och fick åka hem med en igångsättningsplan. SKÖNT! Hittade även den absolut mest ful/sötaste saken på hela jordklotet, EN ROSA SADEL! Jag kunde inte bestämma mig om jag hatade den eller inte...

Sen va de att åka hem och planera mitt NUSS möte, sen va de bara till att hålla NUSS mötet och de gick överförväntan bra! Ibland pratar vi på lite för mycket om andra saker men idag höll vi oss till ämnerna. GODKÄNT :b




Kommentarer

  • Sondremichelle säger:

    Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

    2011-05-16 | 23:29:38
    Bloggadress: http://sondremichelle.blogfuture.com

Kommentera inlägget här: