Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

super nöjd efter tävlingen!

Kategori: Mimmie

Jag somnade direkt efter att jag kom hem från stallet behövde vila lite. Tävlingen gick super bra!

Vi åkte väldigt mycket för tidigt för att hinna se och hjälpa Cassandra så han fick vila i transporten. Lastade ut tidigt så han hann se sig omking och tagga ned innan ridning. Enligt mina hästskötre va han lugn och snäll att leda, han hade spänt sig lite när de kom andra hästar men de hade inte varit så farligt.

I framridningen till 80cm så va han otroligt kul att rida! Herregud han hade fart, va uppmärksam och mycket power. Jag ville typ aldrig sluta rida! Jag hoppade inte fram mycket alls för de känndes onödigt. Jag tycker fram hoppningen ska vara enkel och den är tillför att få nått bra språng på bägge hindren så hästen får känna lite vilken höjd de är och ryttan ska känna dagsformen. Inne på banan skrittade jag lite så han fick se hindren. Sen satte vi fart och gud va fin han va! Han lyssnade så himla fint! Jag hade ett super flyt i hela banan! På vissa hinder ville han backa av men då la jag till lite mer skänkel och han bara flög över! Tyvär så red jag lite slarviga vägar sen och hade han i lite för högt tempo så vi fick bara 50stilpoäng. Men vet ni, de skiter jag i! Jag är så himla nöjd över 80cm att jag inte bryr mig om poäng, så fint som han gick har han aldrig gått!

Till 90cm cm var de inte långtid mellan så han fick skritta länge. Hoppade fram på räcket och oxen en gång och kände om han va framme för skänkeln. Red mycket tempväxlingar i galopp och lät han sträcka ut sig. Dock han vart lite trött och jag han inte skritta han innan de va min tid. Som tur va krossade hon innan mig ett hinder så jag hann skritta lite inne i ridhuset. I 90cm va han också super framåt och glad. Men han orkade inte lyfta sig över räckerna när de va kort avstånd in så vi fick 8fel. Men samma där de skiter jag i efter som han va så himla fin!

Bilder kommer snart men tyvär ingen film då min kameraman vart lite väl nervös och glömde filma.riktigt synd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: