Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Solna FK

Kategori: My

Idag har det varit dressyr i Solna, det blev en tidig mogon eftersom man ställde om klockan, men vi kom iväg i tid efter lite strul med transporten och liknande.

Pga av att jag var på märkesdomar kurs samt hade lite tjejkväll igår så han jag verkligen inte rida, vilket resulterade i att han vilade igår. Jag trodde då att han skulle vara pigg vilket visade sig vara fel, han var snare matt och hade inte kommit igång.

I första klassen LB:2 hade vi lite missar som en felfattning och likande, men slutade på 64%. Det resulterade i 8:e placering



I nästa klass som var en LB:3 var både han och jag trött, det märktes då vi hade mkt missar, slutade på 59%
Men på framridningen till denna klass hade jag en otroligt fin känsla, han var så framme för skänkel och mjuk i handen. Men sen stannade våra hjärnverksamheter inne på banan ;)

Jag är väldigt lycklig över dagen och kan inte sluta förvånas över vilken underbar häst jag har, han är verkligen mitt allt och så otroligt god hjärtad och ställer upp på allt!





Filmer kommer förhoppbinsvis snart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: