Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Nyss hemma från stallet!

Kategori: Mimmie

Kom hem från stallet för kanske 10min sedan!

Jobbade morgon i stallet idag, imorgon jobbar jag lunch och har lektioner. Idag så va jag väldigt snabb i stallet jag hade fodrat nästan alla hästar innan $ kom. Sen släppte vi ut dem, Figaro fick vara inne och gå i ridhuset med en 6åring som har vart skadad. Han är en perfekt barnvakt! Han fick gå där i stortsätt hela dagen. $ bjöd mig på tahilunch också, MUMS!

När jag kom tillbaka från lunchen  red jag och de gick förvånadsvärt bra. Har ridigt på pelham i både dressyr och hoppning nu ett tag och idag satte jag på vanligtränsbett och de gick bra! Han ville inte böja igenom till höger så red överdrivna skänkelvikningar och öppnor tills hans lossnade. I vissa stunder hade jag honom i sytråd kändes de som! Bokade även en privatlektion tills på onsdag för $ så nu ska vi köra dressyr hela veckan. Sen fick han gå i ridhuset en stund till och rulla sig. Brukar släppa honom lös efterridning så han ska få rulla sig och skritta av sig lite extra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: