Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

mina husdjur

Kategori: Mimmie

Förutom Figaro som står i stallet så har vi andra djur. Just nu har vi bara en katt & en hund. Förut hade vi kaniner och marsvin och hamstrar men de har vi vuxit ifrån.

Willmer X


Blandras mellan dansk svensk gårdshud, jack russel och pudel. Han är väldigt snäll mot människor men mot andra hundar kan han vara osäker och skälla lite. Han är en rymmarkung som alltid rymmer. Vi kan inte ha ytterdörren öppen då sticker han och han är otroligt snabb så man hinner inte ikapp han. Mamma går på hundkurser för att han ska lära sig. Han är snabblärd och lär sig nya komandon väldigt snabbt. Han är en kelig herre på snart 4 år.

Mongo Bebis



Han går inte att få bra på bild.. Bebis som han kallas tillvardags är en speciell katt. Han är mitt lilla hjärta! Han är så himla speciell och inte som andra katter! Han har en otrolig personlighet och han ska alltid vara med på vad jag/vi gör. Han vill sova i sängen gärna ha halva sidan av den så han kan breda ut sig! När jag har sovit för länge väcker han mig på olika sätt, oftast är de kl 9.00 PRICK!  Han är en bortskämd herre. Han vill alltid ligga på mig när jag sitter vid datorn eller kollar film. Man måste träffa denna katt för att förstå hur speciell han är. Han kan också komandon så som sitt, upp och inkallning. Vi ska lära oss rulla runt men han vill häldre kela med godiset en att rulla omkring. El fluffy, Don fluffyuan, El bebbo de är bara några av hans smeknamn! Jag hittade honom i ett stall för 3årsedan och vart kär, jag brukade smuggla med honom upp till min säng. När jag åkte hem därifrån fick han åka med. Namnet Bebis kommer från att han va en bebis! Träffade man han som kattunge kunde man inte kalla han nått annat, han va bebis!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: