Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Mina husdjur

Kategori: My

Såg att mimmie skrivit om de som finns hemma hos dem, då kan ju jag skriva vilka som finns hemma hos mig.

Jag har två hundar:





Den första heter Minnie, hon blir 3år i sommar.
Hon är blandning mellan griffon/vavva/papillion

Minnie var min första egna hund, när jag köpte henne vägde hon 890g, hon var alltså en liten mini hund och därav namnet Minnie. Men nu har hon vuxit till sig till hela 4kg hund. Hon är en riktig liten kax maja som vet och bestämmer allt. Hon äger den marken hon går på och tycker andra människor är lite läskiga. Men detta är en hund med en enorm personlighet.





Den andra heter Nellie, hon blir 2år i april
Nellie är en border collie

Nellie ägs av min sambo Stefan, hon är en liten tjej full med energi. Hon har dock lite lätt för att bli osäker runt andra hundar, hon vet inte riktigt hur man ska bete sig. Nellie är också rädd för katter, trots att hon är större. Nellie älskar att leka, allt som går att kasta tycker hon är jätte kul att hämta. Nellie är otroligt lydig och en förhoppning är väll kanske att kunna börja träna lite agility.

Båda mina hundar brukar få följa med upp till stallet när jag ska jobba stall eller liknade, vilket de tycker är kul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: