Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

lång dag

Kategori: Mimmie

Kom alldeles nyss hem från stallet och då har jag vart där sedan 9... Så de va en lång dag i stallet.

Har ju berättat om hur de gick när jag red för Pelle Duvefeldt, men efter de selade jag på nästa häst. Lille Chess, när jag satt upp hade jag som mål att han skulle va framme för skänkeln och uppmärksam. Jag tänkte att nu jävlar ska jag rida tills alla mina mål är uppfyllda. Så efter fram skrittningen släppte jag helt på tygeln och lät han trava på i ett frisk tempo, i de gjorde jag mycket halter och sen igång direkt igen. Efter ett tag förstod han och så började jag plocka ihop honom och jobbade ordentligt med att han skulle lyssna första gången jag bad om något inte 6, 17 eller 3 gången. Och banne mig va fin han vart! Jag red en massa förvänd och uppvändningar och skänkelvikningar. Så jag är mycketmycket nöjd med lilla skiten idag!

en bra dag i idag helt enkelt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: