Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

HISS

Kategori: Mimmie






Jag älskar mina damasker som de kallas, själv kallar jag dom dressyrskydd. Tycker dom är mycket snyggare en de med ludd i. Luddet gör att de blir så ponnytöntigt. Jag använder mig av dessa skydd nästan varje dag, dom har bra passform men kan vara lite långa på vissa hästar så vi har skärt av två av dem så de blir framskydd. Ska man beställa dem så bör man tänka på att beställa ett par lite mindre. Mina är från hööks och jag har haft dom länge, i kanske 2år? Dom har tvättats i maskin och de tål dem utan problem karborren är super bra och dom är enkla att använda. Ibland när jag är lat spolar jag lite vatten på dem och borstar av smutsen och de ser ut som nya igen! Tycker även dessa är bätte en att linda, då vissa inte vet hur man ska linda, kanske lindar för hårt eller för löst så är dessa mycket mycket bättre då dessa knappt går att sätta fel.

Kolla på filmen från dressyrträningen där har jag på han dressyrskydden! snyggt eller hur!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: