Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

gårdagens ridpass & dagens

Kategori: Mimmie

igår hade jag mycket på schemat! Jag stalljobbade och hade nuss aktivitet! Jag började dagen kl 7 på morgonen gjorde morgonstallet och sen vid 11 hade vi sportlovs bus med baren i stallet. De va många som kom och vi hade kul! Tyvär kunde vi inte åka pulka då snön var för mjuk typ. så vi fick leka kurrögömma på loftet och ha snöbolls krig, jag kan berätta att jag vart mulad av alla! Sen drack vi varm chocklad och åt grillad korv. vi hade super tur med vädret, de va soligt och inte alls så kallt, jätte härlig dag! vid sex hade vi gjort klart hela stallet och jag och en kompis hopptränade våra hästar. Figaro va duktig MEN vi kommer lite i otakt med varan ibland. Jag vill ha honom mer samlad mot hindren och då kan han inte riktigt hoppa i flyt. Så han måste få gå på med mer fart för då får vi fina språng. Vi hoppa en liten bana på 80-90 sen.

Idag red jag dressyr på vanligt tränsbett och jag är allt annat en nöjd. Jag fick aldrig till en fin känsla, så jag gav upp och valde att sitta av.

Imorgon blir de dressyrträning för pelle! hoppas de går bra.... jag orkar inte med att de får dåligt... '

Kommentarer


Kommentera inlägget här: