Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Gårdagens ridning

Kategori: My

Igår red jag på utebanan, fördelen med att vara där ute är att det är större. Eftersom all snö inte smält bort ännu är det riktigt nyttigt att rida där då man inte kommer ända ut till staketet. Jag upptäckte igår hur mkt man egentligen använder sig av ridhusets vägar när man rider. Så gårdagens ridning gick ut på att få han runt skänklarna runt kurvorna utan att ramla och att vara rakriktad med ett jämnt påskjut hela fyrkanten runt.

Jag jobbade också mkt med att sakta av med sätet, så från skritt till hallt behöver jag bara rätta på mig samma i trav till skritt, där kan jag dock behöva göra en förhållning men vi är på väg åt rätt håll.

Galoppen gick dock inte bra igår, eller bra för att vara figge men jag tror jag hade lite höga krav. Men jag fick ingen bra sits i hoppsadeln utan det känndes mest som om jag gled omkring. Så nästa gång blir det galopp utan stigbyglar, här ska det stärkas sits!

Men i traven fick jag vissa stunder där hanverkligen tuggade på bettet och känndes super, fler sådana stunder!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: