Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

dressyrträning

Kategori: Mimmie

Idag hade jag Chess på lärlingspasset och de har jag inte haft innan. Sirpa som jag tränade för har istortsätt aldrig sett mig rida honom så hon vart ganska paff och tyckte han va super fin! Hon va väldigt nöjd med honom. Jag prövade att rida i en dressyrsadel idag och jag kom åt honom mycket bättre med den.

Vi red först på stora mittvolten och flyttade framdelen lite åt sidan och jobba med att hitta rytmen. Han va väldigt framåt idag så de kändes väldigt skönt. Vi hade väldigt olika hästar idag så vi fick rida lite olika saker underpasset så de passa var och en. Jag och chess fick rida öppna längsfyrkanten och då hitta vi att jag har blivit sneare i kroppen en innan så jag fick rida "snett" för min egen del. Sen fick jag även jobba öppna i galoppen och han vart väldigt fin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: