Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

hoppning på schemat

Kategori: Mimmie

Idag började min dag med att hoppa chess i ridhuset med jenny&frida. Han va super rolig idag. Ibörjan när jag red fram va han framme för skänkeln, lyssnade och va väldigt fokuserad på mig. I galoppen va han som vanligt till en början - bockig och lite lat. Men efter ett tag kunde han bibehålla ett bra tempo med mycket power i och ändå jobba på. Vi började hoppa fram på ett lite räcke som de blev lite konstig väg mot, men de gjorde inget han lyssna perfekt vart han skulle och böt galopp. 

Nedan för hittar ni hindren vi hoppa.  1 & 2 är räcken och 3 är en oxer. Vi börja hoppa fram på 2an nere från c & upp mot a. Sen hoppa vi 1 och serie. Sen la vi till 3:an. Vi hoppade även "baklänges" så vi hade 3, 2, 1. Jag red även 1 till 3 så man kunde rida runt fyrkant spåret.

Sista rundan låg 1 och 3 på ca 110cm, han klipper de utan problem. Räcken har alltid vart svårt för oss men nu har jag kommit på ett sätt att komma över dom utan att riva med frambenen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: