Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyrträning

Kategori: Mimmie

Idag red jag dressyrträning på chess för fia i tävlingsgruppen. Varje onsdag rider jag träningar på honom, ibland är de hoppning & ibland dressyr. Idag va de alltså dressyr.

Vi jobbade mycket med att flytta undan bakdelen på volt, de som är bra är att de är min & chess paradgren. Han är mycket duktig. Men han är väldigt seg när han gör de. Fast idag va han piggare & mer framåt en vad han brukar. Och han gick i en jätte fin form hela passet. Han kan ibland krulla ihop sig lite, men nu har han börja söka sig framåt och ge ut en längre hals vilket är super bra! I galoppen va han lite bråkig i början & kickade lite, men de släppte efter några varv. Jag tänke på vad sirpa sa igår om mina händer och de vart bättre efter ett tag. Men istället började jag kolla ned på halsen.
Super jobbigt de där med ovanor, när man kontrolerar en börjar en annan...

Fia va iaf supernöjd och tycker vi bara blir bättre och bättre. Nu ska vi börja finslipa på fattningar och avsaktningarna sen är vi topptrim.



dressyrtävling 2010 2:plats

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: