Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr träning Figaro

Kategori: Mimmie

Idag va figaro och jag inte alls i fas. Vi ville helt olika saker. Jag ville rida samlat och han ville ha full fräs. Vi fick de mesta på film men jag har inte ork, tid eller lust att sitta och jobba med filmerna, de är massa som måste klippas bort då min kameraman inte är den bästa, hon börja filma sanden med jämna mellan rum. sen gick hon iväg när de gick som bäst. menmen!

Jag jobbade på volten. Börja i trav, gjorde halt varje gång jag passera medellinjen och nere vid c, sen fram i trav igen. Målet med de va att han skulle bli lyhörd för hjälperna. Jag vill inte slita och sparka, de är inte ridning. Efter ett tag när de gick bra la jag in varanan trav och varannan galopp. Han tycker de är jobbigt att bromsa från galopp till att göra en halt, men han fixade efter ett tag. Då lägger man in galopp hela tiden, sen red vi också lite längs långsidorna. Figge blir så himla stark när man inte håller sig på ett voltspår så vi måste öva och öva hela tiden på de, de är lätt att man blir  bekväm och håller sig på volten.

Imorgon ska jag försöka få någon att skritta ut på figaro eller rida de där jäkla markarbetet. Han behöver göra nått annat en att harva runt i ridhuset. Jag längtar efter sommaren så jag kan rida på ridbanan!


(syster & figaro)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: