Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

dressyr träning Chess

Kategori: Mimmie

Idag red jag dressyr på Chess i ridhuset. Till en början va han lite jobbig och ville inte ta tag i arbet. Han sprang undan uppgifterna jag gav han. Så jag backa lite och red tempoväxlingar på volten ett tag. Sen gick jag till att rida halter och trav. ibörjan ville han inte ens stå still utan flytta rumpan hela tiden. Om han fortsätter så här kommer de bli jätte jobbigt på dressyrbanan. Efter några fina halter gav jag upp och började jobba galopparbete, först bockade han och sprang iväg men sen börja han lyssna ordentligt. Så vi red lite galopp längs långsidan på volten. Öka minska storleken på volt i galopp. Han skötte sig riktigt fint. Han gick i en riktigt fin galopp, i en fin form. Marika tyckte jag skulle vara väldigt nöjd. Sen gick vi över att göra fattningar.

Fattningarna gick inte alls bra. Jag flytta ut rumpan några steg sen fatta men han stack iväg i slängtrav 1-2 steg sen i galopp. Jag fick jobba länge och mycket, sen fick jag nån ordentlig fattning i bägge varven och gav lite lätt upp. Gick ned några steeg och gjorde lite enklare arbete i galopp, som snettigenom och jobba på volten. Då va han super fin. Sen va han jätte fin i traven när jag trava av.

Blandade känslor över dagens pass, jag kan ha varit lite stressad när jag satt upp. kan bero på de.  imorgon är de dressyr träning för fia.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: