Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

diss/hiss

Kategori: Mimmie


 För mycket blingbling!



Jag tycker de är sjukt fult med blingbling på hjälmen! att ha bling på pannbandet på hästen är fint. de är stilrent och gör att man tittar mer på hästen. Men när de sitter på hjälmen blir de för mycket. Man vill ju att ens hjälm ska vara enkel och stilfull. Samma som med bling på stövelskaftet, inte snyggt!. Jag har bling på mina hästar, men inte på allt. Jag tycker de räcker med pannbandet i stortsett. I dressyr har jag ett tävlingsshabrak med en blingad krona på och på sporrarna är de tre små "kristaller" men mer en så vill jag inte ha. Då ser man ut som en ponnyryttare som precis hittat fake diamanter. Så håll er till enkelt bling. På tävling kan man ha på plastrongen också. Men att blinga hjälm, plastrong, hårnät, spö, sporrar, shabrak, vantar, pannband och stövlar blir ju lite väl mycket. Därför är jag så glad över att pärlor har kommit in i ridsporten, de gör de hela mer stilfyllt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: