Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

26/1

Kategori: Mimmie

Idag klev jag upp tidigt, vid kl halv 6 ringde klockan. Jag åkte med Marika för att kolla hennes 4åring hos veterinären. De slutade både bra och dåligt. Griffelbensfraktur och hon ska opereras imorgon. Men vad jag läst om hennes skada värkar de inte vara en jobbig eller svår operation. Håller tummarna för lilla Tea!

Lilla Tea va jätte duktig hos veterinären. Skrek lite i början men sen skötte hon sig. Duktig flicka. Imorgon eftermiddag åker marika och jag till stav igen för at hämta hem henne, då får vi äbven veta hur hon ska vila och sättas igång.

Nu är jag klar i stallet för den här studen ska upp och rida chess på lektion senare. Dressyr tror jag att de blir. Figaro ska få skritta ut idag när de är så fint väder, en tjej i stallet kommer upp och gör de sen. Super bra för han. Jag själv ska till gymnasiet och prata med lilla tanten och sen ned på centrum för lite ärenden. (shoppa&sola)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: