Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

26/1

Kategori: Mimmie

Figaro fick skitta ut idag med en tjej i stallet de mår han bra av. Jag vet att hon klarar av honom och hon har gjort de förut så de är inga problem. Super skönt att kunna få hjälp med sådant som man själv inte hinner med.

Senare ikväll ska jag rida Chess på lektion. Tror att de är dressyr igen. Mysan får följa med och filma lite, så ni får se hur de ser ut också. Imorgon skulle jag vilja hinna med att hoppa bägge hästarna, ska kanske beställa privatlektion för Marika. Va ett tag sedan jag red för henne.

Tidigare idag hade dom sadelutprovning på alla hästar på ridklubben så nu har Chess en ny sadel. En hoppsadel i samma färg som mitt träns. (tur, hatar att rida med olika färger på lädret) Så jag ska inviga den idag. Nu har jag ingen dressyrsadel på han, måste kolla vart hans gamla hamnade så jag kan låna den dom dagar jag rider dressyr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: