Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

20/1

Kategori: Mimmie

Sådär ja, nu ska jag efter flera timmar i stallet och flera timmar i matteboken lägga mig för att sova. skönt!

Tidigare i stallet red jag dressyrpass barbacka på Chess, jobbade som sagt på fattningarna. I början va han ett litet sto! bockade och betettde sig allmänt stört, så där som ston ofta gör! Men efter de vart han en snäll och trevlig valack som jobbade på super fint! Han orkade hålla sig i en fin form i fattningarna och dom vartväldigt fina. flyttade ut bakdelen 5-6 steg innan varje fattning, red både på volt & fyrkantspår. Galopperade även några snett igenom. Han har nog aldrig gått så bra i dom. Traven va som vanligt väldigt bra.

Fiagro va varm i benet igår så han longerade jag bara en snabbis sen gick jag 10min med han. Sen borstade jag på honom. Nöjd polle, imorgon ska jag jogga lätt.

Imorgon ringrt kl 05.45, tåget går 06.37 matte prov 8.00, möte på nynäsgymn efter lunch, sen väntar stallet och lite jobb.

 

Kommentarer

  • hästblogg säger:

    sv: Det har du helt rätt i ;) Tävlade allsvenskan där i höstas :D

    2011-01-20 | 23:27:58
    Bloggadress: http://equuspuppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: