Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

stalljobb

Kategori: Mimmie

Idag ska jag jobba i stallet från 7 - 18, hoppas på att jag har tillgång till kontoret så jag kan blogga lite.

Jag jobbar i stallet en dag under helgen ungefär var tredje vecka för att "betala av" min chess hyra. Annars betalar man ca 100kr per gång man rider. Men jag jobbar sex gånger och betalar av den kostnaden som blir av att rida två gånger i veckan.  Jag tycker de är en bra deal, 6 dagar är inte så mycket och jag är dessutom uppe i stallet hela söndagen nästan! bara att nu kan jag passa på att rida i ridhuset när ingen är där, annars är de nästan alltid smockfullt på helgerna. Jag kommer alltsomallt jobba 10 dagar denna termin i stallet. Alla som rider i tävlingsgruppen där jag rider måste jobba två dagar och jag är även lärling så jag jobbar två dagar där också. De blir ganska tajt med tävlingar och jobb, men med planering går allt!



vackra häst

Kommentarer


Kommentera inlägget här: