Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

söndag

Kategori: My

Idag blev det en tidig morgon för mig, men inte tidigare än för mimmie. Skulle följa med en av mina elever på hennes första tävling med hennes nya ponny, vilket gick riktigt bra, hon blev placerad i första och hamnade precis utanför i andra.

Så idag har jag fått träna på lite transportkörning (har nu börjat köra transporten själv till tävling och klinik m.m) hade elevens mammas bil och den är riktigt härlig att köra, speciellt nu när det är sådant underlag som det är. Lyckades till och med baka en hel del utan problem, inte fel!

Men jag känner att så fort snön är borta blir det bak träning med transporten, så att man kan lösa de problemen som kan uppkoma på tävling.

Ska upp och rida lite på Figaro ikväll, hoppas på att mimmie ska hinna lägga upp bilderna från igår också, annars ser jag till att göra det under kvällen :)

Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Kommentarer

  • fridan säger:

    jag måste med börja köra transport själv :) ska "övningsköra" med släp först hihi!



    sv: kul! hur går det med de enkla bytena o så då? :)

    2011-02-13 | 19:28:28
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • Tina säger:

    Vart blev bilderna va då? :)



    Köra transport är ingen konst, bra att du övar!

    Man blir ganska trött på många klåpare som finns på tävlingarna som inte kan backa å trixa sig ur situationer.

    2011-02-14 | 08:26:21
    Bloggadress: http://tinatjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: