Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Ridning

Kategori: My

Jag trotsade minus graderna och gav mig upp till stallet för att rida lite, har blivit lite av en vana nu att jag rider Figaro varje söndag :)

Med tanke på att han vilade igår och skrittades i fredags så red jag inte så hårt, red kanske samlangt i 40min. Red mkt lösgörande arbete i skritten, lite skolor m.m

Kännde så att han var vaken och framme för hjälperna, vilket han var. Jag gjorde som Mimmie brukar göra, red han på pelhamet. Eftersom jag inte riktigt har ngn bål styrka är det jätte skönt att rida på ett bett som kräver minimala hjälper. Han känndes verkligen mjuk och fin att rida, i traven hade han en riktigt bra takt och jag testade på att sitta lite ner, styrkan är ngt sämmre men annars gick det bra, gjorde inte ont i op såren eller liknande. 

Jobbade mestadels skritt men lite trav och galopp, nu hoppas jag bara på att hans ka finna styrkan och likaså jag att han kan bli lika fin på de andra betten som han är på pelham. Men det är kul och rid och vad jag saknar att få tävla!

Men innan tävlings terminen kan starta ska alla licenser betals, blir en del när det är min senior plus figaros häst. Men nu är det nog inte lång tid tills vi gör ett försök, hoppas kunna starta första tävlingen i april :)

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Fina hästar ni har!

    2011-02-20 | 20:51:13
    Bloggadress: http://bonnsie.blogg.se/
  • fridan säger:

    :) dyrt med regional licens :( hade inte figaro nån licens? :o



    sv: har mailat dig angående betten, visste inte vilken av bridongerna du menade :)

    2011-02-21 | 10:12:43
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Sv; ja den hon är söt lilla ponnyn :)

    2011-02-21 | 12:20:25
    Bloggadress: http://qtiilda.blogg.se/
  • fridan säger:

    hmm. jag har mailat dig på [email protected] , är det fel adress? mailat 2 ggr nu! kolla så det ine hamnat i skräpposten då? vissa mail jag fått om min bloppis har hamnat där... :o

    2011-02-21 | 14:06:36
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: