Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Hoppträning

Kategori: Mimmie

Idag lyckades jag få plats på tränigarna med bägge hästarna! Så först hoppade jag den svarta och den fläckiga! Super bra, då fick bägge hoppa och gå ordentligt!

Hoppade Figaro först. Red han på pelham idag, fick låna ett av en tjej i stallet. Kan säga att han har nog aldrig vart så fin i markarbetet för mig som idag. Jag kunde ta så lätt och han bromsa. Lycklig känsla! Men dock är de lite för skarpt och han blir för lydig. Och vågar inte hoppa ordentligt. Så jag måste hitta ett mellanting, nått som inte är lika skarpt som ett pelham och inte lika milt som tredelat. Åh suck!
Men iaf, vi hoppade en liten serie på tre hinder och Figaro tycker de är lika konstigt som vanligt när hindren dyker upp bara sådär. Han vill gärna ha lite mellanrum så han hinner fundera. Men han lärde sig snabbt, så de gick över. Sen hade vi lite skrämselhinder och han titta inget alls. I slutet låg banan på 80-90cm och de passar perfekt med den höjden.

Jag är nöjd. Kändes bra att rida på pelhamet fick rida med mycket mycket mjuka händer (jag har väldigt mjuka händer redan) Och de va lite skumt efter som jag är van med att inte kunna vara så mjuk på honom. Dock har jag stora prolem med mina hälar. jag vill liksom "kasta" upp både mig och hästen så jag ställer mig på tå och drar ihop mig. Men jag jobbar, jobbar och åter jobbar på de. Sjukt svårt.

TIPS PÅ BRA BETT TACK!

Kommentarer

  • Josephine säger:

    sv: Tack! Ja det var väldigt otäckt att se honom så dålig, men idag mår han bättre och kan gå hyfsat normalt på sitt ben! =)

    trevlig blogg ni har!

    2011-02-09 | 23:19:01
    Bloggadress: http://grovmalenpeppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: