Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Hoppträning nr2

Kategori: Mimmie

Hoppade ju chess idag också! Han va riktigt seg till en början. Inte alls pigg och med. Men sen när vi börja hoppa vart han piggare. I slutet hade jag en riktigt power galopp i ett bra tempo. Inte att han vart springig utan han hade liksom "power" i galoppen. Hoppade samma sak med han som med fiagro, en liten bana. Sista banan va riktigt bra. Mamma "filma" den.... Hon filmade gruset på ridhuset... Men fick med två språng från idag på film.

Vi hoppade ett hinder som stod vid X idag och böt varv och galopp över de. Chess har alltid alltid haft svårt med de, men idag satt de perfekt. Inte något prolem alls med de, han bytte så fint över hindret. Mitt problem med Chess är att jag hoppar lite för mycket, lite för tidigt, vill trycka av lite för tidigt. Jag jagar fram mig själv till hindret... Och så klart mina hälar, men dom blir lite bättre när jag hoppar chess! Eller så tänkte jag mer på de?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: