Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Hemma från stallet

Kategori: Mimmie

jag kom nyss hem från stallet efter att ha ridit Figaro. De gick super bra idag. Jag är riktigt nöjd! Red han på pelhamet och de känns riktigt bra. Ibland kände man att han blev lite stark men inte alls som på vanliga bettet. Jag red mycket i galopp och han kämpade på. Ibland blev han lite väl låg och då behövde jag bara höja nacken och peta lite med spöet på rumpan då gick han som jag ville igen. I traven va de mycket slutor längsmed långsidan och de kändes bättre en vanligt. Sen lite skänkelvikningar och volter. Red utan stigbyglar ca 10 min ibörjan. Känner att min balans börjar bli bra! I galoppen jobbade jag längsmed volt spåret och la in 15m volter i hörnen. På långsidorna jobbade med att korta och länga. De är fortf en liten svårighet på han så han inte vill ta tillbaka efter att få ha längt ut sig lite, men vi jobbar med de!

Ska fortsätta rida han nu på pelhamet så han hittar tillbaka till styrkan och så min rygg får vila. Den har varit ovanligt stel (den är alltid stel & gör ont) och vissa morgonar så måste jag ligga och rulla runt på golvet för att liksom töja ut den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: