Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

hatt? Hjälm?

Kategori: Mimmie

Enligt mina åsikter tycker jag att de ska vara hatt&frack i högre dressyrnivåer. Jag tycker inte hjälm är fint nog. Nu kan de låta som om jag bara bryr mig om utseendet, vilket jag inte gör MEN de är en stor del av dressyren. Dressyr är en elegant sport även om de är tugnt arbete vilket jag vet att de är MEN dessa 5-6 minuter inne på banan ska vara så stilfulla och eleganta som möjligt. Ovasett hur säkert de är med hjälm så vill jag inte se de när os ryttarna rider Kür. Jag vill se den hederliga fracken och den fina blanka hatten.

Dock tycker jag ryttare under 18år kan rida med hjälm även i högre klasser. Men är man över 18 ska man få bestämma själv. De är tillåtet enligt TR att ha hjälm i dressyr så de som rider med hatt gör ju de för att de är snyggare. Och i dressyren är de viktigt att de är snyggt.





hatt&frack är mycket snyggare en ridhjälm & kavaj!

Kommentarer

  • Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete? säger:

    Sv: Jätteskönt att gå upp tidigt och få det överstökat, även om det inte är hemskt att rida är det skönt när det är gjort. Gillar inte att rida på eftermiddan och kvällen. Tränade en kort period på kvällstid men det va inte min eller hästens grej, vi va helt okoncentrerade :P



    Håller helt med dig!! Det ska vara HATT i dressyrens höga klasser! O detta tjatet om hjälm hit och dit, alla bara gnäller på dressyrryttarna meningen tar någonsin upp westernryttarna. Då ska hjälmkravet även gälla de i alla klasserna. Skulle inte vara så populärt tror jag!



    Tycker det är synd att de gjorde om MSV klasserna så att MSV C är med hjälm. Då tar det ännu längre tid innan jag får använda hatten! Typiskt! :P

    2011-02-18 | 11:13:58
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här: