Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

God morgon

Kategori: My

Nu till ovanlighetens skull kommer ett inlägg från My.

Jag har varit borta från ridningen ett tag och då också bloggen, har dock självklart inte kunnat hålla mig borta från stallet. Har varit där och haft privatlektioner och klappat på min stjärna.

Jag hoppas på att kunna börja rida lite småt om ca 2v. För er som inte vet är anledningen till att jag inte ridit att jag opererats. Nu kryper det i kroppen av ridlust, är så sugen på att bara sitta upp och få känan lite på honom, funderar på att snart bara få be Mimmie om att kanske trava av eller liknande.

Det är en konstig känsla att gå från att rida nästan varje dag till att inte rida alls. Speciellt nu när det är dags för en ny termin och alla börjar göra sin tävlings planering, inte undra på att man saknar det!

Jag har ett mål för i är och det är att komma till start på minst en MSV:C, det kommer kräva både mer styrka hos mig och hos honom. Men det känsn bra att rida mot ett mål. I år ska jag och Figgge förhopppningsvis kunna starta flera starter i LA på reg nivå och fokusera på det.

Så nu kommer jag börja bli lite mer aktiv i stallet, vilket kommer leda till fler blogg inlägg från mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: