Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

fundering

Kategori: Mimmie

Jag har funderat om jag ska köpa mig ett pelham till Figaro. Han gick ju på de förut och de gick bra. Sen vart han dock starkare i kroppen och då kunde jag rida på tredelat. Men nu är han väldigt stark för mig när de kommer till att hoppa så funderar på att köpa ett nytt pelham och rida på. De är ju skönt att ha ett hemma. Visst jag kan rida han på tredelat i hoppningen men jag måste ha i mer för att få han att lyssna. Och jag vill inte slita och dra i honom de gör ju honom bara mer okänslig. Stoppar man in ett skarpare bett i truten så behöver jag bara ta ytterstlite för att få den reaktion jag vill ha. Nää ett pelham ska jag nog köpa hem. Kan jag använda när vi ska ut och galoppjobba också!


Vad tycker ni om pelham?

Kommentarer

  • johanna säger:

    sv: okej :)



    jag har pelham! min ponny kan bli väääldigt pigg vid uteritter! tycker att det är ett bra bett :)

    2011-02-09 | 19:37:24
    Bloggadress: http://lizzajohanna.blogg.se/
  • Charlotte (foto och hästsport) säger:

    Jag har pelham till min häst, har jämt det vid uteritter då han blir stark. Fungerar superduper bra! :)

    2011-02-11 | 23:11:07
    Bloggadress: http://charlottelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här: