Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

friday im in love

Kategori: Mimmie

idag var hästarna fredags fina! bägge skötte sig exemplariskt! (nästan iaf)

chess:
Började rida utomhus på utebanan, skritt jobbade en massa. Han var lite fast i vänster så jag red och ställer på rakspår. Sen jobba jag lite skänkelvikningar och halter. Halterna vart i slutet jätte fina. Benen i position och fint uppställd. Han vart mycket lyhörd. Sen travade jag även lite ute, inte så mycket men några varv. Vi hade ridit upp ett spår längst ridbanan så de vart halt, då gick jag in och jobba lite galopp. I galoppen var han inte alls lika fin som han bruka. Kan var för att jag inte riktigt hade platsen att jobba på och han var inte riktigt med. Men han jobba på i en fin form då och då. På rakt spår var de bättre en de böjda. sen trava jag av och då var han lösgjord i vänster sidan.  

Figaro:
 
red inte så länge utan mer intensivt, joggade honom i ganska hög form i början. Red mycket på fyrkanten. De var jag + 6 andra i ridhuset så jag fick improvisera Men han var riktigt fin i munnen idag, inte alls stark eller hängig utan han bar sig fint. I galoppen var han lite stark och slow... Peta han lite med spöet på rumpan då och då så han klämde till och bar  sig själv bättre. I traven jobbade jag också med att han skulle komma in mer med bakbenen och ha lite mer schwung i stegen. Ibland misslyckades vi totalt och han mest bara vart springer men ibland vart de helt rätt. Jag och Cajsa gick stallvägen sen för att skritta av.

summan av kaddemumman, en bra dag idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: