Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Ett måste!

Kategori: My



Inom en snar framtid måste jag verkligen köpa mig ett par nya stövlar.
De jag har nu har en stor lång lista med fel.
Jag har ifs använt dem flitigt i 4år och de är väll kanske inte av bästa kvalite.

Men problem som att jag nu mera kan stoppa ner handen från knä till sula brevid min vad, bevisar kanske att de börjar bli lite för vida i omkrets?

Innersidans sula excisterar knappt och det känns som om man går runt på ngt knögligt då de som fortfarande excisterar har knölat ihop sig på mitten.

De är små håll lite här och var...

Ja listan kan göras lång, en sak vet jag och det är att det är dags för dem att snart somna in.

Men då kommer nästa stora problem, vad ska man ha ist, vilket märke?

Kommentarer

  • fridan säger:

    jag har svårt för de här äkta hårda dressyrstövlarna. vi rider faktiskt i en hoppstövel istället :)



    sv: aha okej. vad kostar en hästlicens? :)

    2011-02-21 | 21:14:09
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • fridan säger:

    oj är hästlicensen så dyr alltså? galet :D tippade på 400kr :P

    2011-02-22 | 08:37:21
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • Anna S säger:

    Jag har ett par Cavallo Grand Prix plus som jag är väldigt förtjust i (inte stenhårda, men inte heller "hoppmjuka" som tex Mountain Horses hoppstövlar), så jag rekommenderar ett par Cavallo, det finns ju massa modeller och mått att välja mellan och de går att specialbeställa om inget av standardmåtten passar. Ett tips är att kolla på ebay i andra länder (tex usa, tyskland) för har man tur och vet vilka mått man har så är de oftast billigare än i Sverige. :)

    2011-02-26 | 14:06:17
    Bloggadress: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: