Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Dressyr

Kategori: My

Igår kväll åkte jag upp ganska sent till stallet för att rida. Detta var första gå¨ngen jag skulle rida Figaro från början till slut, jag var ganska nyfiken på att se hur länge jag skulle orka.

Jag hade på kandaret då jag känner att min ridstyrka inte är det samma och kandaret hjälper mig lite när han blir stark. Vi jobbade mkt galopp, då jag inte vill sitta ner för mkt i traven och har svårt att få till det om jag rider lätt, så mestadels skritt och galopp arbete. red lite enkla byten och skolor.

Kännde direkt att han såklart inte hade samma styrka i kroppen som sist jag red innan han fick gipset, utan han var lite fram tung och orkade inte riktigt samla sig.

Det är det som har varit lite synd med Figaro under tiden jag har haft han, han envisas med att dra på sig massa skador eller liknande precis när han är på topp i styrka och konsid och sen är man tillbaka på ruta ett igen, det tar sådan tid att jobba upp allt igen, men nu håller vi tummar och tår att hans ka hålla ordentligt, annars vet jag inte vad jag ska göra...


Figaros utrustning igår var:
Prestige sadel
Kandaret
Mia RS schbrack
Jacson lindor

Jag upptäckte också igår att mina läderstövlar sitter jätte dåligt nu, de har blivit alldeles förstora så de åker ner. MFår se om jag kan finna tiden att lämna dem till skomakaren eller om det helt enkelt är dags att köpa ett par nya.

Bilderna som utlovades igår, får vänta tills ikväll, minneskortsläsaren rymde till länna :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: