Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

8/2

Kategori: Mimmie

Idag hade jag planer på att rida på bägge hästarna MEN den svarta lilla elakingen ville inte komma till mig i hagen. Han hade nästan precis släppts ut och tyckte väl att jag va underlig som ville hämta in han. Så jag hämta in Chess och red på honom utan sadel. Han va sjukt pigg idag. Jag fick aldrig till de utan han mest sprang iväg från mig. Han satt fast till vänster också så fick jobba bort de innan jag kunde ta tag i de andra problemen. Jag försökte rida lite halter men han stod aldrig riktigt still utan han takta och flytta omkring. Inte så himla kul. Men red kanske 40min. Sen skritta jag av länge och sen stod vi och kela en stund. Mysiga moments!

När jag släppte ut chess igen tänkte jag hämta in Figaro men han ville inte komma in alls. Han roade sig med några polare och lekte hur mycket som helst. Jag stod och kliade Tunika i pannan medans jag kollade på dem. Sen försökte jag fånga han men då sprang han runt mig och försökte få mig att leka med han på samma sätt som hans polare. Så en tjej i stallet skulle skritta ut på han vilket passar ganska bra då han vilade igår.

Kommentarer

  • Libantilde säger:

    Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

    2011-05-10 | 12:19:58
    Bloggadress: http://libantilde.blogimagine.com

Kommentera inlägget här: