Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

5 saker ni bör veta om mig

Kategori: Mimmie

1. jag är en riktigt dålig förlorare! Och ganska dålig vinnare också! min tävlingsinstinkt är de inget fel på. De kan gälla minismå saker och jag måste ändå vinna. I mitt huvud är allt en tävling och jag peppar mig själv till att alltid vinna. Även i kortspel, sälskapsspel och tv spel. Förlorar jag kan jag bli riktigt sur.

2. prestationsångst! Pågrund av min vinnarlust har jag lagt stora krav på mig själv. Men jag har inte de i allt utan bara vissa saker. Som skolan där har jag absolut inget behov av att vara bäst utan ett G räcker bra för mig. Men i ridningen och bland folk måste måste måste jag prestera bra! På tävlingar kan pressen bli så stor att jag gråter. När jag rider dressyr på figaro har jag också stor prestationsångest efter som jag vet att han är en grym dressyr häst, klarar jag inte honom är jag världelös typ..

3. Jag älskar att spela the sims och är extremt beroende av det! jag är uppe i 7 generationen av familjer. kan sitta i flera timmar utan att lämna datorn.

4. Jag har dysleksi. Vilket säkert märks när jag skriver, jag ser inte när jag skriver fel eller när de redan är felskrivet. Jag tycker allt ser rätt ut. Att läsa har jag inga problem med de har jag i mitt huvud kommit på ett sätt att göra utan att de blir svårt, Men att skriva är inte min grej.

5. jag kan inte vara ensam i stora folkmassor. blir alltid jätte nervös och vill bort. De värsta jag vet är när folk kollar på mig också. Och jag hatar att vara med folk och sen bli lämnad som tex krogen eller nått, då känner jag mig alltid så ensam...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: