Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

sjuk häst...

Kategori: Mimmie

Tindra är fortfarande sjuk.. veterinären kom ut igår vid 10 och gav henne avslappnade spruta och sen promenerade jag med henne på kvällen, var inte inne i sängen förens vid 12.. Sen idag vid 1 kom hon ut igen och gav mer skit plus dropp.. Tindra har inte gjort nr2 sedan imorse och innan de inte sedan kl 3 igår.. Hon har gjort nr1 idag.. Hon dricker inte eller äter inte och hänger mest med huvudet... Medans hon stod med droppet la hon sitt huvud i min famn och stod så och vilade i typ 2 timmar.. stackars mitt lilla hjärta.. Vi har lite funderingar om vi ska ta henne till sjukhuset...

Annars har allt gått bra idag, hovslagaren var här och skodde nåra hästar hon skulle komma tillbaka imorgon och sko nåra fler. Alla hästar har skött sig och vart snälla. Jag är inte på topp just nu är skit trött eftersom jag inte haft många raster idag utan har mest sprunigt omkring... Ska lägga mig tidigt ikväll... Ska bara ut och promenera med Tindra vid 10 först...

Jag känner mig även väldigt duktig har vart med när dom sprutar henne utan att svimma eller bli yr. Plus att jag böt slang i kanylen själv, bra gjort! usch va äckligt de är!



Horsie med dropp




usch läskigt! den här slangen lyckades jag dra ut, spruta in vätska för att göra rent plus sätta in en plugg, uuuusch!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: