Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

ledighet & ridning

Kategori: Mimmie

Idag är jag som sagt ledig men de betyder inte att mina hästar vilar. När jag är ledig tar jag mig tid att rida igenom dom, borsta länge osvosv.

Har redan hunnit rida Tindra idag, hon fick ett dressyrpass med mycket fokus på att hon ska varva ned och lyssna på mig. Hon har varit spänd i några dagar nu. Hon går just nu i en mindre hage en vad hon är van vid, så måste byta hage på henne...

Började passet med att bara jogga runt sen jobbade vi lite skänkelvikningar, jag testade att rida igenom LC:1 på henne under nedsittning och jag kan berätta att de är inte lätt! Hon har sjukt mycket steg! Hennes nya grej är att spänna sig i hörnen och tyg dra iväg uppåt? I galoppen jobbade hon bra! i vänstervarvet åker högerbogen ut och hon drar iväg. Får jobba massa med det och hålla henne fast där. imorgon är de bom träning och då blir de massvis med träning på det!

 

Tindras svans, my pride and joy!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: