Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

hoppträning

Kategori: Mimmie

idag hopptränade jag och tindra för Eva. De kändes super bra! vi hade gymnastikhoppning med 5 räcken 6,5m i mellan på den ena långsidan och på den andra hade jag räcken 6,6m - stuts - 6,5m räcke. allt för att Tindra ska lära sig att inte dra efter hindren och så hon får arbeta ordentligt! Varenda språng kändes bra! Hon stack inte med mig, hon lyssnade på de små förhållningarna och hon hoppade ordentligt. Fyfan va skönt de kändes att de gick bra idag förra gången gick allt åt skogen.

Tindra är som sagt en av de svåraste hästar jag någonsin suttit på. Hon har sjukt mycket egen vilja, hon hatar när jag vill bestämma eller säg till henne vad hon ska göra samt att hon har ett självförtroende som ligger långt under marken. Hon är som jag själv var när jag var i 15års åldern. Men när vi väl blir ett team blir vi så jävla gryma! När vi jobbar med varan och inte mot varan, då är de helt underbart och idag var en sån dag. Min tränare tappar hakan och säger att hon aldrig sett Tindra så fin och välriden.

Jag har filmat några gånger men dom är upp&ned mysan får fixa det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: