Systrarna Sonntag

Följ med oss genom motgång och framgång med hästen Batman

Härligt!

Kategori: My

Jag är friskare och har hunnit ridit två dagar, måste också gratta de sveska ryttarna för ett bra EM :)

Igår red jag lite kort i ridhuset, kännde lite på vägarna och halvhalterna, inget över ambitiöst arbete. Märker dock att det är ngt strull med den svart/vita nosgrimman från hööks, han trivs nog inte alls med den för ibland när man tar en förhållning slår han upp huvudet, måste vara mixen av nosgrimman plus bettet. För idag red jag ut en sväng och sen på banan med ett annat träns och då känndes det inget konstigt alls ut normalt, så ska testa att byta bett på de tränset till det fasta tredelade ist för de jag har nu så får vi se om det blir ngn skillnad annars kan jag inte ha det tränset mer :(

Annasrs har vi haft två mysiga dagar med mkt pyssel och bortsning, min fina svarta älskling. Det är helt otroligt hur mkt man kan tycka om en häst, figge kommer alltid vara min, skulle aldrig klara av att sälja han!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: